Benvenuti à i nostri siti web!
imagine di fondu

Decadimentu radioattivu è misure precauzionali

A stabilità di un nucleu pò esse ottenuta per via di l'emissione di diversi tipi di particelle o onde, chì risultanu in varie forme di decadimentu radioattivu è a pruduzzione di radiazioni ionizzanti. E particelle alfa, e particelle beta, i raggi gamma è i neutroni sò trà i tipi più frequentemente osservati. U decadimentu alfa implica a liberazione di particelle pesanti, caricate pusitivamente da i nuclei in decadimentu per ottene una maggiore stabilità. Queste particelle ùn sò micca capaci di penetrà a pelle è sò spessu bluccate efficacemente da un solu fogliu di carta.

Sicondu u tipu di particelle o d'onde chì u nucleu libera per diventà stabile, ci sò diversi tipi di decadimentu radioattivu chì porta à radiazioni ionizzanti. I tipi più cumuni sò e particelle alfa, e particelle beta, i raggi gamma è i neutroni.

Radiazione alfa

Durante a radiazione alfa, i nuclei in decadenza emettenu particelle pesanti, cariche pusitivamente, per ottene una maggiore stabilità. Queste particelle ùn sò generalmente micca capaci di passà per a pelle per causà danni è ponu spessu esse bluccate efficacemente cù l'usu di un solu fogliu di carta.

Eppuru, se e sustanze chì emettenu alfa entranu in u corpu per via di l'inalazione, l'ingestione o u cunsumu d'alcol, ponu influenzà direttamente i tessuti interni, causendu potenzialmente danni à a salute. Un esempiu di un elementu chì si decompone per via di e particelle alfa hè l'Americium-241, utilizatu in i rilevatori di fumu in u mondu sanu.

Radiazione beta

Durante a radiazione beta, i nuclei emettenu piccule particelle (elettroni), chì sò più penetranti cà e particelle alfa è anu a capacità di attraversà una gamma di 1-2 centimetri d'acqua, secondu u so livellu d'energia. Tipicamente, una foglia fina d'aluminiu chì misura uni pochi di millimetri di spessore pò bluccà efficacemente a radiazione beta.

Raggi gamma

I raggi gamma, cù una larga gamma d'usi cumprese a terapia di u cancheru, appartenenu à a categuria di a radiazione elettromagnetica, simile à i raggi X. Mentre certi raggi gamma ponu attraversà u corpu umanu senza ripercussioni, altri ponu esse assorbiti è potenzialmente causà danni. I muri spessi di cimentu o di piombu sò capaci di mitigà u risicu assuciatu à i raggi gamma riducendu a so intensità, hè per quessa chì e sale di trattamentu in l'uspidali cuncepite per i pazienti cun cancheru sò custruite cù muri cusì robusti.

Neutroni

I neutroni, cum'è particelle relativamente pesanti è cumpunenti chjave di u nucleu, ponu esse generati per mezu di diversi metudi, cum'è reattori nucleari o reazzioni nucleari scatenate da particelle à alta energia in fasci di acceleratori. Quessi neutroni servenu cum'è una fonte notevule di radiazioni ionizzanti indirette.

Modi per cuntrastà l'esposizione à e radiazioni

Trè di i principii più basi è faciuli da seguità di a prutezzione da e radiazioni sò: Tempu, Distanza, Schermatura.

Tempu

A dosa di radiazioni accumulata da un travagliadore espostu à e radiazioni aumenta in relazione diretta cù a durata di a vicinanza à a fonte di radiazioni. Un menu tempu passatu vicinu à a fonte si traduce in una dosa di radiazioni più bassa. À u cuntrariu, un aumentu di u tempu passatu in u campu di radiazioni porta à una dosa di radiazioni ricevuta più grande. Dunque, minimizà u tempu passatu in ogni campu di radiazioni minimizza l'esposizione à e radiazioni.

Distanza

Migliurà a separazione trà una persona è a fonte di radiazioni si dimostra un approcciu efficace per riduce l'esposizione à e radiazioni. À misura chì a distanza da a fonte di radiazioni cresce, u livellu di a dosa di radiazioni diminuisce cunsiderabilmente. Limità a vicinanza à a fonte di radiazioni hè particularmente efficace per riduce l'esposizione à e radiazioni durante e procedure di radiografia mobile è fluoroscopia. A diminuzione di l'esposizione pò esse quantificata aduprendu a lege di l'inversu quadratu, chì descrive a cunnessione trà a distanza è l'intensità di a radiazione. Sta lege afferma chì l'intensità di a radiazione à una distanza specificata da una fonte puntuale hè inversamente ligata à u quadratu di a distanza.

Schermatura

Sè u mantenimentu di a distanza massima è di u tempu minimu ùn garantisce micca una dosa di radiazioni sufficientemente bassa, diventa necessariu implementà una schermatura efficace per attenuà adeguatamente u fasciu di radiazioni. U materiale utilizatu per attenuà a radiazione hè cunnisciutu cum'è schermu, è a so implementazione serve à riduce l'esposizione sia à i pazienti sia à u publicu generale.

 

—————————————————————————————————————————————————————

LnkMed, un fabricatore prufessiunale in a pruduzzione è u sviluppu diiniettori di agenti di cuntrastu à alta pressione. Fornemu ancusiringhe è tubichì copre guasi tutti i mudelli populari in u mercatu. Per piacè cuntattateci per più infurmazioni perinfo@lnk-med.com


Data di publicazione: 8 di ghjennaghju di u 2024