Sta settimana, l'AIEA hà urganizatu una riunione virtuale per affruntà u prugressu in a mitigazione di i risichi liati à a radiazione per i pazienti chì necessitanu frequenti imaging medicale, mentre assicurendu a preservazione di i benefici. À a riunione, i participanti anu discututu strategie per rinfurzà e linee di prutezzione di i pazienti è implementà soluzioni tecnologiche per monitorizà a storia di l'esposizione di i pazienti. Inoltre, anu rivisu l'iniziativi internaziunali destinati à rinfurzà continuamente a prutezzione di i pazienti da a radiazione.
"Ogni ghjornu, milioni di pazienti prufittà di l'imaghjini diagnostichi cum'è a tomografia computerizzata (CT), i raghji X, (chì sò cumpletati da media di cuntrastu è in generale quattru tipi diiniettori ad alta pressione: CT unicu iniettore, Iniettore a doppia testa CT, Iniettore MRI, èAngiografia or Iniettore di media di cuntrastu DSA à alta pressione(si chjama ancu "laboratoriu cath"),è ancu qualchì siringa è tubi), è prucedure d'interventu guidate da l'imaghjini prucedure di medicina nucleare,ma cù l'aumentu di l'usu di l'imaghjini di radiazioni vene a preoccupazione per l'aumentu assuciatu di l'esposizione à a radiazione per i pazienti ", disse Peter Johnston, Direttore di a Radiazione di l'IAEA. Divisione di Sicurezza di Trasportu è Rifiuti. "Hè criticu di stabilisce misure concrete per migliurà a ghjustificazione di tali imaging è ottimisazione di a prutezzione di radiazione per ogni paziente sottumessu à tali diagnosi è trattamentu".
In u mondu, più di 4 miliardi di prucessi diagnostichi radiologichi è di medicina nucleare sò realizati annu. I vantaghji di sti prucessi superanu assai ogni risicu di radiazione quandu sò eseguiti in cunfurmità cù a ghjustificazione clinica, impiegendu l'esposizione minima necessaria per rializà i scopi diagnostichi o terapeutichi necessarii.
A dosa di radiazione risultante da una prucedura di imaging individuale hè tipicamente minima, tipicamente varieghja da 0,001 mSv à 20-25 mSv, secondu u tipu di prucedura. Stu livellu di esposizione hè simile à a radiazione di fondo chì l'individui incontranu naturali in un spaziu di parechji ghjorni à uni pochi anni. Jenia Vassileva, Specialista di Proteczione di Radiazioni in l'AIEA, hà avvistatu chì i risichi potenziali assuciati à a radiazione ponu aumentà quandu un paziente sottumette una seria di prucessi di imaging chì implicanu l'esposizione à a radiazione, soprattuttu s'ellu si verificanu in successione stretta.
Più di 90 esperti di 40 paesi, 11 urganisazioni internaziunali è corpi prufessiunali anu assistitu à a riunione da u 19 à u 23 d'ottobre. I participanti includenu esperti di prutezzione di radiazioni, radiologi, medichi di medicina nucleare, clinichi, fisici medichi, tecnulugichi di radiazioni, radiobiologi, epidemiologi, circadori, fabricatori è rapprisentanti di i pazienti.
Traccia l'esposizione à a radiazione di i pazienti
A documentazione precisa è coherente, rapportu è analisi di e dosi di radiazione ricevute da i pazienti in strutture mediche ponu migliurà a gestione di e dosi senza compromette l'infurmazioni di diagnostica. Utilizà e dati registrati da esami precedenti è dosi amministrati pò ghjucà un rolu chjave per evità esposizioni inutili.
Madan M. Rehani, Direttore di Global Outreach for Radiation Protection in Massachusetts General Hospital in i Stati Uniti è presidente di a riunione, hà revelatu chì l'usu allargatu di i sistemi di monitoraghju di l'esposizione à a radiazione hà furnitu dati chì suggerenu chì u numeru di pazienti chì accumulanu una dosa efficace di 100 mSv è sopra annantu à parechji anni per via di prucedure ripetute di tomografia computerizzata hè più altu ch'è stimatu prima. A stima globale hè di un milione di pazienti annu. Inoltre, hà enfatizatu chì unu in ogni cinque pazienti in questa categuria hè anticipatu per esse sottu à 50 anni d'età, suscitando preoccupazioni per l'effetti potenziali di a radiazione, soprattuttu per quelli chì anu una speranza di vita più longa è una pussibilità più alta di cancru per via di l'esposizione à a radiazione aumentata.
A strada avanti
I participanti anu righjuntu u cunsensu chì ci hè una necessità per un supportu migliuratu è efficiente per i pazienti chì trattanu di malatie croniche è cundizioni chì necessitanu imaghjini frequenti. Anu accunsentutu nantu à l'impurtanza di implementà largamente u seguimentu di l'esposizione à a radiazione è di l'integrazione cù altri sistemi d'infurmazioni sanitarie per ottene risultati ottimali. Inoltre, anu enfatizatu u requisitu di avanzà u sviluppu di i dispositi di imaging chì impieganu dosi ridotte è strumenti di software di monitorizazione di dosi standardizati per l'applicazione globale.
Tuttavia, l'efficacità di tali strumenti avanzati si basa micca solu nantu à e macchine è i sistemi migliurati, ma in a cumpetenza di l'utilizatori cum'è i medichi, i fisici medichi è i tecnichi. Cusì, hè vitale per elli acquistà una furmazione adattata è una cunniscenza aggiornata in quantu à i risichi di radiazioni, scambià sapè fà è impegnà in una cumunicazione trasparente cù i pazienti è i caregivers nantu à i vantaghji è i risichi potenziali.
Tempu di Postu: Dec-27-2023