Sta settimana, l'AIEA hà urganizatu una riunione virtuale per trattà i progressi in a mitigazione di i risichi ligati à a radiazione per i pazienti chì necessitanu imaging medicu frequente, assicurendu à tempu a preservazione di i benefici. À a riunione, i participanti anu discuttu strategie per rinfurzà e linee guida di prutezzione di i pazienti è implementà suluzioni tecnologiche per u monitoraghju di a storia di l'esposizione di i pazienti. Inoltre, anu rivedutu l'iniziative internaziunali destinate à migliurà continuamente a prutezzione di i pazienti da a radiazione.
"Ogni ghjornu, milioni di pazienti prufittanu di l'imaghjini diagnostiche cum'è a tomografia computerizzata (TC), i raggi X (chì sò cumpletati da mezi di cuntrastu è generalmente quattru tippi di"iniettori puri à alta pressione: Iniettore unicu CT, Iniettore à doppia testa CT, Iniettore MRI, èAngiografia or Iniettore di media di cuntrastu à alta pressione DSA(chjamatu ancu "laburatoriu di cateterismo"),è ancu qualchì siringa è tubi), è procedure intervenzionali guidate da l'immagine procedure di medicina nucleare, ma cù l'aumentu di l'usu di l'imaghjini à radiazioni vene a preoccupazione per l'aumentu assuciatu di l'esposizione à e radiazioni per i pazienti ", hà dettu Peter Johnston, Direttore di a Divisione di Sicurezza di e Radiazioni, di i Trasporti è di i Rifiuti di l'IAEA. "Hè cruciale stabilisce misure concrete per migliurà a ghjustificazione di tali imaghjini è l'ottimisazione di a prutezzione da e radiazioni per ogni paziente sottumessu à tali diagnosi è trattamenti".
In u mondu sanu, più di 4 miliardi di prucedure diagnostiche radiologiche è di medicina nucleare sò realizate ogni annu. I vantaghji di ste prucedure superanu di gran lunga qualsiasi risicu di radiazioni quandu sò realizate in cunfurmità cù a ghjustificazione clinica, impiegandu l'esposizione minima necessaria per ottene l'ubbiettivi diagnostichi o terapeutichi necessarii.
A dosa di radiazioni risultante da una prucedura d'imaghjini individuale hè tipicamente minima, variendu tipicamente da 0,001 mSv à 20-25 mSv, secondu u tipu di prucedura. Stu livellu d'esposizione hè simile à a radiazione di fondu chì l'individui scontranu naturalmente in un periudu di parechji ghjorni à uni pochi d'anni. Jenia Vassileva, una specialista di prutezzione da e radiazioni à l'IAEA, hà avvistatu chì i risichi potenziali assuciati à a radiazione ponu aumentà quandu un paziente hè sottumessu à una seria di prucedure d'imaghjini chì implicanu l'esposizione à e radiazioni, in particulare s'elle si verificanu in rapida successione.
Più di 90 esperti di 40 paesi, 11 urganisazioni internaziunali è organismi prufessiunali anu assistitu à a riunione da u 19 à u 23 d'ottobre. I participanti includenu esperti di prutezzione da e radiazioni, radiologi, medichi di medicina nucleare, clinici, fisici medichi, tecnulugisti di radiazioni, radiobiologi, epidemiologi, circadori, pruduttori è rapprisentanti di i pazienti.
Seguimentu di l'esposizione à a radiazione di i pazienti
Una ducumentazione, una segnalazione è un'analisi precisi è coerenti di e dosi di radiazioni ricevute da i pazienti in e strutture mediche ponu migliurà a gestione di e dosi senza compromettere l'infurmazioni diagnostiche. L'utilizazione di i dati registrati da esami precedenti è di e dosi amministrate pò ghjucà un rolu chjave per evità esposizioni inutili.
Madan M. Rehani, Direttore di Global Outreach for Radiation Protection à l'Hospital Generale di Massachusetts in i Stati Uniti è Presidente di a riunione, hà rivelatu chì l'usu allargatu di i sistemi di monitoraghju di l'esposizione à e radiazioni hà furnitu dati chì suggerenu chì u numeru di pazienti chì accumulanu una dosa efficace di 100 mSv è più in parechji anni per via di ripetute procedure di tomografia computerizzata hè più altu di ciò chì era statu stimatu prima. A stima globale hè di un milione di pazienti à l'annu. Inoltre, hà enfatizatu chì unu di ogni cinque pazienti in questa categuria hè previstu di avè menu di 50 anni, ciò chì suscita preoccupazioni per i potenziali effetti di e radiazioni, in particulare per quelli chì anu una speranza di vita più longa è una maggiore possibilità di cancru per via di una maggiore esposizione à e radiazioni.
A Via Avanti
I participanti sò ghjunti à u cunsensu chì ci hè a necessità di un sustegnu migliuratu è efficiente per i pazienti chì anu malatie croniche è cundizioni chì necessitanu imaging frequente. Anu cuncordatu nantu à l'impurtanza di implementà largamente u seguimentu di l'esposizione à e radiazioni è di integrallu cù altri sistemi d'infurmazione sanitaria per ottene risultati ottimali. Inoltre, anu insistitu nantu à a necessità di fà avanzà u sviluppu di dispositivi d'imaging chì utilizanu dosi ridotte è strumenti software standardizati di monitoraghju di e dosi per l'applicazione glubale.
Tuttavia, l'efficacia di tali strumenti avanzati ùn si basa micca solu nantu à e macchine è i sistemi migliorati, ma ancu nantu à a cumpetenza di l'utilizatori cum'è i medichi, i fisici medichi è i tecnichi. Cusì, hè vitale per elli acquistà una furmazione adatta è cunniscenze aggiornate in quantu à i risichi di radiazioni, scambià cumpetenze è impegnassi in una cumunicazione trasparente cù i pazienti è i caregivers nantu à i vantaghji è i risichi potenziali.
Data di publicazione: 27 dicembre 2023