A radiazione, in forma di onde o particelle, hè un tipu d'energia chì si trasferisce da un locu à l'altru. L'esposizione à a radiazione hè una occorrenza cumuna in a nostra vita di ogni ghjornu, cù fonti cum'è u sole, i forni di micru, è i radiu di l'auto sò trà i più ricunnisciuti. Mentre chì a maiò parte di sta radiazione ùn pone micca una minaccia per a nostra salute, certi tipi. Di genere, e dosi più basse di radiazioni portanu risichi più bassi, ma dosi più elevate ponu esse ligate à risichi aumentati. Sicondu u tipu specificu di radiazione, diverse precauzioni sò necessarie per salvaguardà noi stessi è l'ambiente da i so impatti, tuttu apprufittannu di e so numerose applicazioni.
A cosa serve a radiazione?
Salute: Prucedure mediche cum'è parechji trattamenti di cancro è metudi di diagnostichi di l'imaghjini anu dimustratu per esse benefiziu per l'applicazione di a radiazione.
Energia: A radiazione serve cum'è un mezzu per a generazione di l'electricità, ancu per l'usu di l'energia solare è nucleare.
Ambiente è cambiamentu climaticu: A radiazione hà u putenziale di esse aduprata per a purificazione di l'acqua residuale è per u sviluppu di ceppi vegetali chì ponu sustene l'effetti di u cambiamentu climaticu.
Industria è scienza: Utilizendu tecniche nucleari basate in a radiazione, i scientisti anu a capacità di analizà artefatti storichi o di creà materiali cù proprietà rinfurzate, cum'è quelli usati in l'industria automobilistica.
Tipi di radiazzioni
Radiazione non ionizzante
A radiazione non-ionizante si riferisce à a radiazione cù livelli energetichi più bassi chì ùn anu micca abbastanza energia per striscia l'elettroni da l'atomi o molécule, sia in oggetti inanimati sia in organismi viventi. Tuttavia, a so energia pò causà molécule à vibrazione, generà calore. Questu hè exemplificatu da u principiu operativu di i forni à micru.
A maiò parte di l'individui ùn sò micca in risicu di prublemi di salute da a radiazione non ionizante. Tuttavia, l'individui chì anu esposizione frequente à certe fonti di radiazioni non ionizzanti ponu esse bisognu di precauzioni specifiche per prutegge si da effetti potenziali cum'è a generazione di calore.
Radiazioni ionizzanti
A radiazione ionizante hè un tipu di radiazione di tale energia chì pò staccà l'elettroni da l'atomi o molécule, chì provoca cambiamenti à u livellu atomicu quandu interagisce cù a materia cumpresi l'organisimi viventi. Tali cambiamenti generalmente implicanu a pruduzzione di ioni (atomi o molécule caricati elettricamente) - da quì u terminu radiazione "ionizante".
À livelli elevati, a radiazione ionizzante hà u putenziale di dannà e cellule o organi in u corpu umanu, è in casi severi, pò purtà à a fatalità. Tuttavia, quandu hè aduprata in modu adattatu è cù e salvaguardi adatti, sta forma di radiazione offre numerosi vantaghji, cumprese a so applicazione in a generazione d'energia, i prucessi industriali, a ricerca scientifica è u diagnosticu è u trattamentu di diverse malatie, cumpresu u cancer.
Tempu di Postu: Jan-08-2024